Friday, July 17, 2009

Mak x sihat



Urm dh 2,3hari mak x sihat.Demam katenyer..urm isau sgt..sian mak..hilang keceriaan rumah bile mak xsihat,melepek je dia..salu pagi2 aku bgn tdo tgk mak nga borak2 ngan abah kat dapur..tp lane pg mak dok bilik je.mak x larat bgn..

Pagi tadi mak muntah2 kat bilik air..risau aku..mak kua bilik air mak cakap kaki mak x ley angkat hmm...aku diam je pes2 ckp kat mak mkn ns dl .lpas siap2 mandi aku tgk ubt hspital mak.aku susun smla dpn mak..gtau mak satu2 yg perlu d mkn...mak dgl salu miss mkn ubt hspital..mak ad sakit kncng mns drh tnggi & parkinson tp terkawal n kne mkn ubt ikut time.tp mak dgl.salu je miss..abh lak ske bg mak test ubat bukan2.kononnyer bagus..lane aku ckp kat mak ubt len jgn mkn dh..truskn je mkn ubt hsptal @ ubt dctr, dctr lbh tau ubt ape yg terbek utk sakit mak...mak dah tua bkn bkn ley mkn ubt smbarang2...mak nangis..mgkin menahan saakit kaki xpn mak kck ati ngan pe aku ckp..aduh sayu ati ne...nk nangs d buat nyer.aku trus bg mak mkn ubt..n spare kn ubt tuk mak mkn ngari.aku pesan kat mak rehat .lpas salam mak abh aku p kije.

Dlam keta aku x ley tahan perasaan,aku nangis sorang2.sayu ati aku tgk keadaan mak.Ya'allah ko sihatkn lah mak..x sangup tgk mak sakit cam 2..salu balik kije tgk mak ceria je..nsya'allah mak akn sihat n ceria cam sebelum ne..t kt p jalan kelantan mak eyh??



Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka
Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.
Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.
Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu,ampunan-Mu serta rahmat-Mu....
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih
AMIN..

No comments:

Post a Comment

try this

Blog Widget by LinkWithin